Åldern spelar ingen roll alls

Rubriken ovan stämmer verkligen!

I höstas när jag började sälja Mary Kay produkter så blev jag god vän med en dam som bor relativt nära mig så vi började samåka till våra måndagsmöten. Vi har träffats i princip varje vecka sedan i september och även talats vid i telefon typ flera gånger varje vecka.

Damen i fråga är 65 år, dvs 29 år äldre än vad jag är, men det spelar absolut ingen roll! Hon är en helt underbar vänlig och trevlig person och vi har så himla roligt ihop. Att höra henne berätta om allt som hänt i hennes liv är helt fascinerande - hon har t ex sett Elvis Presley (min absolut största idol) på scen innan han slog igenom helt och det är det verkligen inte många som har.

Hon älskar barn otroligt mycket och har nu blivit helt frälst i min son. Hon kommer hit om en liten stund och ska fika och lämna en födelsedagspresent till min lilla prins. Jag är så glad att hon har kommit in i mitt och sonens liv, hon blir som en "extramormor" till honom och jag tror att han kommer att ha mycket stor glädje av det om några år.

Jag tror att det är viktigt att komma ihåg att man inte är äldre än vad man känner sig. Att vara vän med en äldre person som är på samma nivå som en själv, men har så otroligt mycket mer erfarenhet av allt är mycket berikande för mig. Det känns också bra att vi inte är släkt, utan helt enkelt vänner.

Döm aldrig någon efter utsidan, det är insidan som räknas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0