Jobberbjudande i kristider

Idag blev jag så himla glad! Man läser i tidningen om alla varsel osv och så inser man att man har tur själv.

Jag är ju mammaledig nu, men har under den här tiden fått ett jobberbjudande som grundades på en rekomendation från en tidigare chef. Med tanke på att jag varit länge på mitt gamla jobb + att det här nya ligger närmare så känns det ju intressant.

Jag har varit på företaget och träffat 2 personer och idag ringde de upp mig igen och vill att jag ska träffa en tredje person och sedan börja jobba en dag i veckan. Det ska verkligen bli jättekul och jag hoppas att det blir bra. Än så länge har jag inte sagt upp mig från mitt gamla jobb, men de vet om att jag ska börja jobba extra och det är ok med dem. Känns skönt att man inte behöver gå bakom ryggen på någon.

Om det sen visar sig att det verkar bra på det nya företaget ska jag utöka arbetstiden till del/heltid, men jag har redan talat med dem om att jag kommer vilja jobba en del hemifrån då jag inte vill ha min son på dagis så länge när det är dags för det.

Kul att vakna upp till en ny dag, vecka och månad med en massa nya spännande möjligheter.

Sonen sitter just nu och leker med sina nya leksaker i sitt rum och är hur glad som helst (och det är även jag!) :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0