Rumpchock, porrhög och homoattack

Ibland känns det som om tidningarna tävlar i att använda de mest uppseendeväckande orden som finns för att dra läsare. Det konstiga är att eftersom de fortsätter att göra det så innebär det ju att det lyckas och det är väl egentligen det som är det mest skrämmande.

Igår var det Laila Bagges rumpchock som var på löpsedeln. Idag har jag inte sett någon löpsedel, men på på Aftonbladets hemsida har de i stora feta bokstäver skrivit "Porrhögen som kan stoppa Måns" och så var det även något om "Scotts homoattack mot Tony Irving"

Det finns snart inget att säga om alla totalt onödiga ord som ska vara chockerande och väcka så mycket uppmärksamhet som möjligt. Det måste rimligtvis finnas mycket viktigare nyheter som bör stå på en löpsedel eller flashas upp i fettostil över halva bildskärmen.

Om jag hade en lång journalistutbildning i bagaget skulle jag inte vilja arbeta på någon av de kvällstidningar som skriver sådana typer av rubriker eller artiklar. Skulle anse att det var under min värdighet.

Fram för mer seriösa rubriker och artiklar, lite mindre chocker av alla de slag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0