Snabb som en vessla

Jag undrar just var det uttrycket kommer ifrån, men jag antar att vesslor är riktigt snabba.



I det här fallet är det min krypande son är så himla snabb att man inte hänger med i svängarna. Det gäller att inte släppa honom ur uppsikt en enda sekund för då har han krypit fram till något som han ska hålla sig borta ifrån. Han är nyfiken på precis allt. Ibland stannar han upp lite i krypande och viker upp mattkanten, det är uppebarligen mycket fascinerande.

Att se honom utvecklas så mycket dag för dag är helt underbart. Gäller bara att man fattar att han börjar bli stor och riktigt snabb.

Ska barnsäkra så mycket det bara går här hemma, men det finns mycket som han kan peta på. Gäller att ha stenkoll helt enkelt.

Just nu petar han på mina cd-skivor, ska rädda dem nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0