Strax redo för fest

Nu sitter jag i min rosa morgonrock, är nyduschad, sminkad och har precis målat naglarna. Kläderna jag ska ha på mig ligger på sängen och väntar. Sonen sover just nu och ska få lite mat när han vaknar. Det är ingen idé att jag klär på mig festkläderna innan dess, det är att riskera att få hitta några andra kläder att ha på festen. Hans bordskick är inte vad det borde vara, men å andra sidan är han ju bara 1 år och har rätt att få kladda.

Det ska bli kul att gå på fest, det är ju inte varje helg direkt. Jag kommer att köra bil eftersom det inte kan bli alltför sent när vi har min mamma som barnvakt.

När vi kommer hem tänkte jag kolla på Melodifestivalen som jag nyss programmerat för inspelning. Hoppas verkligen att det är bättre än förra veckan, speciellt den s k pausunderhållningen de hade då med två gamla gubbar som satt och lullade på bästa sändningstid i TV.

Hoppet är ju det sista man loosar som sagt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0