Hurra, fulladdad!!

Ja, den rubriken kan ju tolkas helt olika beroende på om man är kille eller tjej, å andra sidan kanske en kille inte skulle skriva hurra framför. :-)

Naturligtvis är det ju batterierna till min nya kamera (känns som om jag nämnt den väldigt många gånger nu) som är laddade så jag har äntligen kunnat testa kameran. Den verkar vara jättebra, nu ska jag bara försöka fatta hur allt funkar också. Det är ju alltid lite trixigt när man haft ett märke i flera år och sen skaffar ett helt annat.  Fotoprov kommer läggas upp här såsmåningom.

Imorgon ska jag på kalas hos sonens lilla tjejkompis. Tjejen och hennes mamma lärde vi känna på neonatal-avdelningen och hon fyller nu 1 år. Är inte klokt att tiden går så himla fort.

Nästa helg fyller min lilla prins 1 år och jag håller som bäst på att fundera på allt vad jag ska baka tills dess. Det blir hembakt fixabröd, typ chokladkladdkaka, lingonkaka (har ett jättebra recept som jag lägger ut här senare) och sockerkaka. Det svåra som återstår är tårta. Det är inte många gånger i mitt liv jag har gjort en sådan, så frågan är om jag ska våga mig på det eller om det blir den enkla vägen att köpa. Det är ju betydligt billigare och säkert även roligare att äta en hemlagad, men frågan är om jag fixar det. Ska se om jag hittar något bra recept.

Nu kräver den lilla prinsen min uppmärksamhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0