Lyxfällan - hjälp åt inkompetenta människor

Såg idag programmet Lyxfällan som jag brukar följa bara för att se hur otroligt blåsta människor kan vara.

Hur kan man leva så mycket över sina tillgångar? Det är ju bara att inse, har man inga pengar kan man inte handla allt man vill ha. Det finns hur mycket som helst som jag skulle vilja ha, men inte köper eftersom jag inte har råd.

Jag har också ett kreditkort utan tak så i princip kan jag handla hur mycket som helst. Det dyraste jag köpt på kortet är ett kök på Ikea för 85 000, men jag hade pengar på sparkontot då så månaden efter betalade jag hela det beloppet. Innan man använder ett kort så måste man  förstå att handlar man med det så måste man kunna betala när räkningen kommer.

Blir lika förvånad varje gång när man ser par eller familjer i TV som är helt oförstående till hur de kan göra av med så mycket pengar. "Jag förstår inte vart pengarna tar vägen???"

Tjejen som var med i dagens program hade dragit ner sitt klädhandlande rejält så nu handlade hon bara för 5000-6000 kr i månaden. Herregud, man kan ju bli mörkrädd för mindre.

Använd inte kreditkort om ni inte kan hantera det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0