Sex on the beach

Dryga böter för den som har sex på beachen i Bendidorm, Spanien. Jag vet inte hur det är just där, om det mest är fulla turistungdomar som håller på eller om det är bofasta spanjorer. Kan vara stor skillnad på anledningen till att man sexar på beachen.

Den erfarenhet jag har själv är från syditalien. Jag har många gånger haft sex på stranden där i min tonår (och även senare) med min dåvarande pojkvän. Dett fanns liksom ingen annanstans att hålla till utom i bilen och det blir ju väldigt varmt där när det är sommar och jättevarmt även på nätterna. Problemet för tonåringarna (och äldre) är att de bor hemma tills de gifter sig och förutsätts vara oskulder den dag de gör det . Det är ingen som är det, men skenet måste hållas uppe inför familj och släkt.

Det finns även en del ställen där det sitter en typ av vakt (privatperson, antagligen styrd av någon lokal maffiakille) utanför ett stort öppet fält och tar betalt för att du ska få åka in med bilen där. På fältet finns det andra par som håller till i sina respektive bilar. Anledningen till att man betalar för att åka in är att det då är säkert, du betalar för beskydd helt enkelt likaväl som att butiksägare tvingas göra det. Att parkera och ha sex på helt enskilda ställen kan vara farligt eftersom du riskerar att bli rånad.

I centrala delar av storstäder kan man se långa rader av bilar som står parkerade med tidningspapper upptejpade på bilrutorna. Det ser oerhört roligt ut, men någonstans måste ju de stackars människorna hålla till när de vill ha sex. De svenska kompisar jag haft med dit och även min man har haft svårt att tro sina ögon. :-) 

Ungdomar i många andra delar av världen har det betydligt svårare än ungdomar här hemma. Här är det ju hur normalt som helst att sova över hos sin pojkvän/flickvän när man är 15-16. Tryggt och säkert är det, men ibland kanske det är lite för enkelt. Allt blir liksom liten mer galet passionerat när man måste anstränga sig för att hitta ställen att ha sex på.

Ja, det var det inlägget i sex on the beach debatten.

Nu ska jag hoppa i säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0