Snön faller och vi med den...

Ulf Lundells fina låt - så himla bra!

Det är så fint ute nu när det börjar bli helt vitt ute. Har skogen precis utanför och det blir så väldigt mycket ljusare på kvällarna när det är snö ute.

Sonen har precis somnat så nu har jag väl ungefär 30 min på mig att duscha, städa iordning lite + sitta och kolla lite här vid datorn. Det gäller att vara effektiv när man är mamma, och det blir man verkligen. Kunde aldrig föreställa mig hur snabbt man måste göra vissa saker. Ibland föredrar jag att vänta med duschandet tills mannen kommer hem bara för att kunna stå och ta det lugnt utan att ständigt lyssna på om sonen börjar vakna eller så.

Idag har vi tagit det lugnt, sov till typ 11 och det var jätteskönt.

Ikväll ska mormor vara barnvakt och jag och maken ska iväg på Mary Kay möte tillsammans. De har en s k "herrkväll" idag och ska informera lite för männen om vilka affärmöjligheter det finns. Detta för att de ska få mer förståelse och stötta sina respektive lite mer. Min man har ingen vidare lust att gå med, men har lovat att göra det ändå som en engångsföreteelse och det ska bli kul att höra vad han tycker. :-)

Dags att sätta fart med allt nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0