Tappad vigselring

En kvinna i USA tappade sin vigselring och fick betala 30 000 för att en rörmockare skulle få fram den igen. Med tanke på att ringen var värd 600 000 så antar jag att hon inte att några som helst problem att betala den lilla notan.

En historia från verkligenheten är att min gammelmorfar stod och fiskade på sitt lantställe för mycket länge sedan och då flög hans 23 karats vigselringen i vattnet. De letade och letade hur mycket som, helst, men lyckades inte hitta den då.
 
40 år senare går min mormor omkring på stranden vid lantstället och ser något som glimmar i vattnet. Där hittar hon sin fars vigselring, helt perfekt välbevarad.

Det gäller att ha tur ibland!

Nu ska jag snart kolla på "trollis" avslöjaren på Kanal 5.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0