Undvik smitta!

Läste precis följande artikel i Aftonbladet om hur RS virus sprids mellan avdelningarna på sjukhuset. Det är fullkomligt
oacceptabelt att det överhuvudtaget ska vara möjligt att barn med RS virus vistas i närheten av för tidigt födda.

Förra året när vi låg inne på sjukhuset med min son så var det jättemycket restriktioner just på grund av RS-viruset. Inga syskon till barn som låg inne på neonatalavdelningen fick komma in, endast barnets mamma och pappa. Trots detta var det en del familjer som "krånglade" om detta, utan att tänka sig det minsta för att de faktiskt riskerade livet både på sina egna och andras barn.

En del ville också absolut ta in släktingar för att hälsa på barnet trots de stränga reglerna. Sådana människor har jag så svårt att förstå mig på. Om sjukhuset sätter upp vissa regler så är det ju bara att följa dem, det är ju för ens eget (eller barnens) bästa.

Sov länge idag, var helt däckad så jag och sonen masade oss upp kl 12. Hur skönt som helst, även om det känns lite väl slött.

Ikväll ska jag ha en hudvårdsklass igen och försöka sälja lite Mary Kay produkter, bara att hoppas det går bra.

Nu ska jag duscha och fixa iordning mig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0