Upp tidigt idag med...

Återigen är det ju min egen definition av tidigt nu när jag är föräldraledig. Fick ställa klockan på 9.50 och gå upp och fixa iordning mig. Sonen sover fortfarande så det är ju skönt att få lite tid för sig själv ibland.

Anledningen är att vi får besök av en kompis och hennes son vid 12-tiden. Vi ska käka lite lunch och umgås med barnen. Det ska verkligen bli jättekul. För ett år sedan kände jag inte den här tjejen, men efter att vi båda fått barn för tidigt och tillbringat 2 månader på neonatalavdelningen så har hon blivit en av mina allra bästa vänner.

Tror inte att jag skrivit det tidigare, men min son är född 11 veckor för tidigt eftersom jag fick havandeskapsförgiftning. Han vägde endast 1004 gram vid födseln och det var riktigt kritiskt de första veckorna. Jag trodde aldrig att han skulle överleva, men det gjorde han lyckligtvis. Är så himla tacksam mot den fantastiska vård vi fick på sjukhuset och personalen där är värda hur mycket som helst.

Det är otroligt att han idag är en helt frisk kille som utvecklas helt normal. Han ligger lite lågt i vikt, men följer sin egen kurva så det är lugnt.

Ikväll blir det träning på Friskis & Svettis igen, det ska bli kul. Den enda nackdelen är att passet börjar kl 20.00 så det blir lite sent, men vad gör man inte för att komma iform till "Beach 2009"?!! :-)

Nu ska jag plocka iordning lite och se om sonen vaknar snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0