Varför inte kastrering också?

Den moderata riksdagsmannen Mats G Nilsson har lämnat ett förslag om  tvångsvård för våldtäktsmän. Det är ju ett bra steg på vägen, men jag tycker att man kan gå ännu längre och kastrera de jävarna rakt av. Det finns ingen ursäkt för att du ska ta en annan människa med våld oavsett hur mycket du druckit, hur kåt du är osv.

Samhället idag är alldeles för milt mot brottslingar. Begår man vissa typer av brott så har man förbrukat sin rätt till väldigt mycket tycker jag. Det är INTE synd om alla brottslingar, de har själva satt sig i den situationen. Man har alltid ett val, att göra något brottslig eller inte. Att våldta eller inte. Att äta eller inte. Att sova eller inte osv. Det går att hålla på i all evighet, men faktum är att brottslingarna har gjort ett val och då får de ta konsekvenserna av sitt handlande.

Fattar inte varför det ska daltas med dem hela tiden. De flesta (finns säkert någon enstaka som är oskyldig) förtjänar att sitta där de sitter.

Usch, nu blev jag sur när jag började tänka på alla knäppisar som begår brott.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0