Zlatan - igen!!

Det är inte klokt vad jag beundrar denna extremt duktiga fotbollsspelare. Mål idag igen - han blir ju bara bättre och bättre. Att han sen inte har lyckats göra sådär jättemånga mål i landslaget beror ju mer på att hans medspelare tyvärr inte har samma klass som klubbkompisarna i Inter.

Har sett en totalt meningslös film som jag spelade in för ett tag sedan. Den heter "Flicka med pärlörhänge" och jag har länge tänkt läsa boken, men inte hunnit. Har mycket svårt att förstå varför filmen var nominerad till 3 Oscars. Förhoppningsvis var boken betydligt bättre, om ni har läst den och tyckte den var bra - se inte filmen!

Kan inte komma på något fall egentligen där jag först läst en bok och sedan sett filmatiseringen av den där jag tyckt att filmen var bättre än boken. Ibland kan filmerna vara välgjorda, men det är svårt att överträffa den "egna" film man skapar sig när man läser en bok.

Jag hinner tyvärr inte läsa så mycket som jag skulle vilja, men jag hoppas få mer tid för det snart.

Nu ska jag lägga mig och bläddra i en tidning.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0